منطقه فعالسازی استیم :
برای اطلاع از قیمت سایر ریجن های استیم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید
بازی Iron harvest در سال 2018 شروع بسیار موفق و امیدوار کننده ای را به عنوان یک بازی استراتژی کلاسیک به نمایش گذاشت. بازی به همراه بخش کمپین یک نفره فوق العاده و بخش چند نفره آنلاین عرضه شده که در سال 1920 اتفاق میافتند. شرکت KING Art دنیای طراحی شده توسط جیکوب روزالسکی را در قالب یک بازی استراتژیک کلاسیک طراحی و معرفی کرد.
آنها از کمپانیهای بزرگ و افراد معروف من جمله شخص جیکوب روزالسکی برای طراحی این بازی کمک گرفتند.
آیا کمپانی KING Art توانسته است به خوبی از پس طراحی این بازی بر بیاید؟
ترکیبی از انسان و تکنولوژی
برای کسانی که با دنیای “1920+” آشنایی ندارند، بازیکن با دنیایی درست شبیه دنیای خودمان روبرو میشود، جایی که کشورهای ساکسون، روزویت و پولانیا و دیگر کشورها درگیر جنگی بین المللی و بزرگ هستند. فضا و حسی که مردم و تکنولوژی بازی میدهد درست به مانند شکل و شمایل سالهای 1920 است اما تغییری بسیار جالب توجه در بازی دیده میشود یعنی مهندسین.
در دنیای 1920+، همه کشورها از مهندسان خاص خود در بخش ماشینهای بخار استفاده میکنند و این ماشینها تاثیر بسیار زیادی در روند بازی دارند. در واقع آنها مهم ترین بخش بازی Iron Harvest هستند. این ماشینها نه تنها بسیار از نظر گرافیکی چشم نواز هستند بلکه یکی از مهم ترین مهرههای جنگی است و میتواند ورق جنگ را به طرز چشمگیری تغییر دهد.
به دلیل همین ماشینهای جنگی است که بازی Iron Harvest در گیم پلیهای مشابه خود بسیار خاص ظاهر شده است. هر جناح جنگ نقاط قوت خاص خود را دارند که در مهندسی ماشینها و سازههای جنگی آنها کاملا مشخص است. برای مثال کشور پولانیا دارای سازههایی با زرههای سبک، اما سریع و کشنده دارد در حالی که سازههای ساکسون دارای زرههای سنگین و قدرتمند هستند که سرعت آنها بسیار پایین تر است اما سطح تحمل آنها در برابر حملات مختلف بیشتر است و سازههای روزویتی که مناسب حملههای نزدیک هستند و برد کوتاهی دارند.
این فناوریها اولین چیزی است که بازیکن را جذب میکند و در واقع هیجان ترین جنبه بازی را تشکیل میدهند و سطح اکشن و جنگ آن از بسیاری از بازیهای مشابه بهتر شبیه سازی شده است.
نمایشی دراماتیک بازی Iron Harvest
کشور پولانیا در واقع میان آتش جنگ ساکسون و روزویت گرفتار شده است. پولانیا تمرکز اصلی بخش تک نفره بازی است، که بازیکن در آن در جبهه مقاومت ایفای نقش خواهد کرد. بازیکن باید با استفاده از جوخههای کوچک و به صورت مخفیانه، به دشمن ضربه بزند. داستان بازی در ابتدا درباره آنا تک تیرانداز جبهه مقاوت و خانواده اش است، اما داستان بازی به سرعت تغییر میکند و به چیزی بسیار وسیع تر تبدیل میشود. بخش کمپین ساکسون و روزویت تقریبا داستانی شبیه به هم دارند ولی هردو به داستانی بسیار بزرگتر و باشکوه تر میپیوندند.
اینجاست که یکی از نقاط قوت و ضعف بازی Iron Harvest آشکار میشود. از بسیاری جهات کارکترهای بازی، قابلیتهایی بر اساس جناحی که در آن هستند، دارند که بازیکن را با توجه به ویژگیهای خود بیشتر درگیر میکنند. این سبک یادآور بازیهای استراتژی قدیمیمانند Command & Conquer و Starcraft میباشد که بازیکن باید تمرکز خود را روی ویژگیهای کارکترها و نحوه استفاده از آنها بگذارد.
و اما نقطه ضعف بازی صداگذاری آن است. برخی صداگذاریها نشان دهنده این است که شرکت KING Art به علت نداشتن بودجه کافی کمیاز کیفیت صداگذاری دریغ کرده است. همچنین صحنههای کات سین بازی گرافیک پایینی دارد به طوری که بازیکن را یاد بازیهای 10 سال پیش میاندازد. و به این دلایل شرکت KING Art نمیتواند بهترین تجربه از بازی را ارائه دهد.
اما با نگاهی به گذشته این شرکت و داستانهای بسیار زیبایی که در دنیای Iron Harvest منتشر کرده است، بازیکن همچنان با توجه به کارکتر و داستان درام بازی علاقه اش نسبت به بازی حفظ میشود. تنها ایراد بازی این بود که توجه کمتری به صداگذاری و کیفیت کات سینها شده بود که امید به ارتقای آن وجود دارد.
بخش چند نفره دیوانه وار بازی Iron Harvest !
بیشتر علاقه بازیکنان ژانر استراتژیک به بخش چند نفره این بازیهاست. شرکت KING Art در ابتدای ماه آگوست نسخه بتای این بازی را منتشر کرد که از همان زمان شروع به برطرف کردن ایرادهای عملکردی و ایجاد تعادل در قدرتهای بازی کرد. یکی از این مشکلات قدرت بسیار زیاد کارکترهای خاص بازی در مقابل ارتشهای کوچک بود که طی آپدیتهایی که سازنده منتشر کرد این مشکلات حل شد.
نتیجه آن یک بخش چند نفره پویا و رقابتی و در عین حال متعادل میباشد. بخش چند نفره بازی بسیار نزدیک به صحنههای جنگی طراحی شده است که آشوب زیادی در آن به پا میشود که بسیار برای بازیکن جذاب خواهد بود. همچنین سیستمیوجود دارد که بر اساس عملکرد بازیکن در نبردها و برنده شدن جوایز و امتیازاتی میدهد اما این امتیازات به این گونه نیست که تعادل بازی را بر هم بزند.
مقایسه موارد مشابه بازی Iron Harvest
بسیاری از بازیکنان این بازی را با سری بازیهای Company of Heroes مقایسه میکنند و این منطقی است، زیرا سری بازیهای CoH نیز تقریبا گیم پلی مشابه با این بازی را دارد که بازیکن باید جوخههای کوچک سربازان را تا پیروزی رهبری کند. هر دو بازی تاکتیک محور هستند یعنی خیلی تمرکز بر ساخت پایگاه ندارند و تعداد ساختمانهای بسیار کمتری نسبت به بازیهای استراتژیک مشابه دارند.
درحالیکه گیم پلی دو بازی بر روی عناصر مشابهی تمرکز دارند، بازی Iron Harvest به نوبه خود داستانی جداگانه دارد. وقتی به ساختار دو بازی نگاه میکنیم، بازی Iron Harvest تمرکز بیشتری روی بخش کمپین تک نفره و شخصیتهای مهم و موثر دارد که این بزرگترین تفاوت آن با بازیهای Company of Heroes است. اما در کل هنگامیکه بازیکن این بازی را شروع کند متوجه منحصر به فرد بودن بازی و متفاوت بودن آن میشود.
میزان لذتی که بازیکن از هر کدام از بازیهای Company of Heroes و Iron Harvest میبرد تقریبا به یک اندازه است. درحالیکه صداگذاری و گرافیک محیط بازیهای CoH بسیار چشمگیر تر از بازی Iron Harvest است، اما در کل بازی برای تمامیعلاقه مندان به سبک استراتژیک بسیار جالب و لذت بخش خواهد بود.
نقاط ضعف و قوت بازی Iron Harvest
ماشینهای جنگی
مبارزه وابسته به جوخههای کوچک
محیط سالهای 1920 به بعد
باز هم ماشینهای جنگی!
بخش چند نفره بسیار رقابتی
صداگذاری بازی برخی مواقع واکنشی نشان نمیدهد
افکتهای صوتی ضعیف
گرافیک کات سین بسیار پایین