Battlefield V بامداد امروز با تریلری سراسر هیجان معرفی شد و در این مطلب، قصد داریم نگاهی به تمامی جزییات ارائهشده از این بازی داشته باشیم.
۳۰ دقیقه بامداد امروز ۳ خرداد، استودیو دایس و الکترونیک آرتز، به جذابترین شکل ممکن از نسخه جدید سری بتلفیلد یعنی Battlefield V رونمایی کردند؛ تجربهای که این بار و پس از تجربه موفق Battlefield 1 در جنگ جهانی اول، قرار است ما را به نبردهای حتی هیجانانگیزتر جنگ جهانی دوم ببرد. با این حال Battlefield V، هرگز قرار نیست یک تکرار مکررات از نسخه قبلی این مجموعه باشد و صرفا با تغییر دادن فضای بازی، سعی در بهره بردن از موفقیتهایی داشته باشد که نسخه قبلی آنها را پیریزی کرده است. درست است که هنوز فقط ساعاتی از معرفی Battlefield V میگذرد و الکترونیک آرتز، ارائه اطلاعات بیشتر از این بازی را به رویداد EA Access موکول کرده است، اما در حال حاضر هم آنقدر اطلاعات جذاب از بازی ارائه شده است که بتوانیم در قالب مقالهای، به آنها بپردازیم و حسابی برای تجربه کردن بازی در مهر ماه امسال، هیجانزده شویم. پس با زومجی همراه باشید تا نگاهی به ویژگیها و اطلاعات ارائهشده از Battlefield 5 داشته باشیم.
بخش داستانی؛ تجربهای نو در فضایی آشنا
خب اولین موردی که در رابطه با Battlefield V تایید شد، جریان داشتن آن در جنگ جهانی دوم بود. پیش از معرفی رسمی بازی، شایعههای مختلفی پیرامون فضای آن مطرح بودند؛ شایعههایی که مواردی مثل جریان داشتن بازی در ویتنام یا حتی زمان حال و آینده را شامل میشدند. با این حال دایس و الکترونیک آرتز، این بار قصد نداشتند از نظر زمانی، خیلی از نسخه قبلی مجموعه فاصله بگیرند و به قول خودشان، ترجیح دادند سری بتلفیلد را به نقطهای برگردانند که همهچیز از آنجا آغاز شد؛ جنگ جهانی دوم. ولی خب راستش را بخواهید، جنگ جهانی دوم ایده جدیدی در بین بازیهای شوتر نیست و پیشتر، در نسخههای متفاوت مجموعه بازیهایی چون Call of Duty، Medal of Honor، Brothers in Arms یا حتی همین بتلفیلد روایتهای مختلفی را از آن دیده و تجربه کردهایم. به همین دلیل هم استودیو دایس، برای اینکه بتواند Battlefield V را به بازی بهتری تبدیل کند، تصمیم گرفته است تا تمام آن چیزهایی را که قبلا در جنگ جهانی دوم تجربه کردهایم، کنار بگذارد و به سراغ ارائه یک تجربه جدیدتر برود و برگهایی از تاریخ این نبرد ویرانکننده را ورق بزند که قبلا، در کمتر بازی یا فیلمی به آنها پرداخته شده است.
از این رو در بخش داستانی Battlefield V، مجددا شاهد همان ساختاری خواهیم بود که در نسخه بتلفیلد 1 هم آن را تجربه کردیم. به این صورت که شما قادر به تجربه چندین کمپین مختلف خواهید بود که هرکدام، با محوریت یک سرباز و در منطقهای متفاوت از جهان در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارند. هنوز اطلاعات خیلی زیادی در رابطه با بخش داستانی و جزییات ریزتر آن در دست نیست ولی در این حد میدانیم که در یکی از این کمپینها، با یک کاراکتر زن همراه خواهیم شد یک سرباز مقاومت در نروژ است. داستان این بخش در سال ۱۹۴۳ روایت میشود و در آن، باید با نیروهای آلمانی که کشور این کاراکتر را اشغال کردهاند، مبارزه کنید. بخشهای دیگر کمپین داستانی بازی هم قرار است ما را به نقاط دیگری در جهان ببرند؛ از شهر روتردام هلند که در اثر بمباران نیروهای نازی به یک ویرانه تبدیل میشود گرفته تا ماموریتهایی در قلب صحرای آفریقا یا اطراف فرانسه.
اما اگر شما هم بخش داستانی Battlefield 1 را تجربه کرده باشید، احتمالا با من همعقیده هستید که این قسمت از بازی با وجود داشتن جذابیتهایی، بیشتر نقش یک قسمت آموزشی را برای بخش چندنفره این شوتر اولشخص داشت و سعی میکرد در قالب یک سری ماموریت داستانی، برای مثال طرز کار با هواپیما، تانک یا انواع کلاسها را بهمان آموزش بدهد. خب آیا چنین چیزی در Battlefield V هم تکرار خواهد شد؟ شاید بله و شاید هم خیر؛ ولی خب سازندگان بازی، در جریان رویداد دیشب اعلام کردند که این بار، میخواهند عمق بیشتری را در بخش کمپین داستانی به مخاطب تقدیم کنند و این عمق بیشتر، با احساسیتر کردن داستان روایتشده در این قسمت و پرداختن به موارد جدیدی در قالب جنگ جهانی دوم که به آن اشاره کردیم، حاصل خواهد شد. لارس گوستاوسون، کارگردان بازی، در این مورد گفت:
ما همه بازیهای جنگ جهانی دوم رو تجربه کردیم و هر فیلمی رو که بر اساس این جنگ ساخته شده دیدیم. ولی خب برنامه ما، تکرار کردن این داستانهای آشنا نبود و میخواستیم خودمون رو با یه سری چالش جدید روبهرو کنیم و سراغ چیزهایی بریم که قبلا، کسی سراغشون نرفته بود. ما تو بخش داستانی Battlefield V، قراره شمارو به سفر دور دنیا ببریم؛ سفری که تو اون سری به نروژ میزنیم و یه داستان عاطفی و خانوادگی رو تجربه میکنیم و بعدا سراغ هلند و آفریقا و فرانسه میریم و تو هر کدوم از این بخشها تجربهای جدید از جنگ جهانی دوم رو روایت میکنیم.
به هر حال در دورانی که بازیهایی مثل Call of Duty: Black Ops 4 تصمیم گرفتهاند قید بخش داستانی را بزنند و البته برای این کار دلایل قانعکنندهای هم دارند که در مقاله مخصوص این بازی به آنها خواهیم پرداخت، بتلفیلد V تصمیم گرفته است تا در کنار قسمت چندنفره به عنوان بخش محبوب بازیهای این مجموعه، نگاهی هم به قسمت داستانی داشته باشد و خب امیدواریم که تجربه این بخش، به مراتب بهتر و کاملتر از چیزی که در نسخه قبلی این سری شاهد بودیم باشد.
حالت Co-Op؛ تازهوارد هیجانانگیز
خب استودیو دایس، در ادامه نوآوریهایش در بازی Battlefield V، یک بخش کاملا جدید به آن اضافه کرده است که همان، قسمت Co-Op بازی است؛ قسمتی که به نهایتا چهار بازیکن اجازه میدهد تا در کنار هم، بازی را تجربه کنند و این تجربه، کاملا مجزا از قسمت داستانی یا چندنفره بازی خواهد بود. البته منظور از مجزا بودن، این است که در بخش Co-Op قرار نیست مثلا همان مراحل بخش داستانی را با دوستانمان تجربه کنیم یا اینکه در قالب یک اسکواد وارد بخش چندنفره بازی شویم. با این حال ارتباطاتی بین قسمت Co-Op و بخش چندنفره بازی وجود دارند که در ادامه بیشتر به آنها میپردازیم. خب به خود قسمت Co-Op برگردیم؛ در این قسمت، بازیکنان قادر خواهند بود سرباز خودشان را وارد یک تیم چهارنفره با سه بازیکن دیگر کنند و به انجام مراحل بپردازند. این مراحل، شامل ماموریتهایی در دوران جنگ جهانی دوم میشوند و در آنها، باید مثلا یک آیتم باارزش را از کمپ دشمن بدزدید یا کارهای مختلفی انجام دهید؛ کارهایی که لازمه موفقیت در انجام آنها، داشتن همکاری تیمی است. به عنوان مثال، وقتی ماموریت شدن برداشتن یک آیتم باارزش از کمپ دشمن است، یک سرباز میتواند وارد کمپ شود و سرباز دیگر از دور با اسلحه اسنایپر از او پشتیبانی کند.
اینکه مراحل بخش Co-Op را به چه شکلی انجام میدهید، بستگی به خود شما دارد و بازی مسیری از پیش تعیینشده را پیش روی شما قرار نخواهد داد. با این حال با توجه به عملکردی که گروه شما در بازی داشته باشد، ممکن است شاهد سختتر شدن مراحل باشیم و مثلا، ممکن است تعداد سربازهایی که پیش روی شما قرار میگیرند بیشتر شود یا حتی سناریوهایی بهوجود بیاید که بتوانند کار شما و گروهتان را سختتر کنند. گوستاوسون توضیحات جالبی هم در مورد این بخش ارائه کرده است:
بخش Co-Op بازی، تقریبا چیزی بین بخش داستانی و چندنفرس. یکی از بازخوردهایی که ما همیشه از بازیکنای تازهوارد بتلفیلد دریافت میکنیم، اینه که قسمت چندنفره و مثلا بخش Conquest با اون وسعت زیادش، کمی برای اونایی که قبلا شانس تجربه بازی رو نداشتن سخت و گیجکنندس. ولی خب ما قراره تو بخش Co-Op، کاری کنیم که بازیکنا همکاری کردن با همدیگه رو یاد بگیرن و بتونن بعدا تو بخش چندنفره هم عملکرد بهتری داشته باشن. تو قسمت Co-Op بازیکنان یه سری ماموریت دارن که رسیدن به آخرین ماموریت، میتونه خیلی سخت و چالشبرانگیز باشه. برای همینم ما به بازیکنا این امکان رو دادیم که تو هر قسمتی که حس کردن ماجرا داره سختتر میشه، از مرحله خارج بشن و چیزایی رو که تا اون لحظه به دست آوردن، حفظ کنن. چون تو بخش Co-Op، شما فقط وقتی پاداشها رو به دست میارین که سالم از مرحله خارج بشین و اگه مثلا وسوسه انجام دادن ماموریت بعدی بهتون غلبه کنه ولی تو اون کشته بشین، هرچی که کسب کردین از بین میره.
مساله مهم بعدی راجع به بخش Co-Op، همین بحث همکاری داشتن با بقیه بازیکناس. تو این بخش شما هرگز نمیدونین که چه چیزی قراره انتظارتون رو بکشه؛ چون ما یه سیستم جدید برای بخش Co-Op طراحی کردیم که تو هر بار تجربه اون، میتونه سناریوها یا دشمنای مختلفی رو پیش روی شما قرار بده و به همین دلیل، تنها چیزی که میتونین روش حساب باز کنین و بهش اعتماد داشته باشین، همون سربازیه که دوستتون کنترل میکنه و کنارش میجنگین.
بخش چندنفره؛ بزرگتر، بهتر و تکمیلتر
ولی خب هر چقدر هم که دایس روی سایر بخشهای بازی Battlefield V کار کرده باشد، چیزی که خیلی از طرفداران این مجموعه بیصبرانه منتظر آن هستند، بخش چندنفره بازی است. به هر حال همین الان هم خیلی از طرفداران بازیهای شوتر سرگرم تجربه بخش چندنفره نسخه قبلی این مجموعه یعنی Battlefield 1 هستند و این یعنی دایس، همین که بتواند تجربهای به همین میزان لذتبخش را بهمان ارائه کند، خیلیها راضی خواهند بود و به سبب تغیراتی که در محیط و برای مثال تجهیزات موجود در بازی اعمال شده است، حس تکراری شدن بازی را هم نخواهند داشت. ولی خب آیا دایس به این کار بسنده کرده است؟ جواب یک نه خیلی شیرین است. این استودیو با اینکه احتمالا هسته اصلی بخش چندنفره را از نسخه قبلی به Battlefield V منتقل خواهد کرد، ولی آنقدر تغییرات در آن اعمال کرده است که این بخش تکراری به نظر نرسد.
بخش Operations به مرور زمان در بتلفیلد ۱ به یک حالت بسیار جذاب تبدیل شد و حتی خیلی از بازیکنان، برای تجربه آن قید حالت محبوب همیشگی این مجموعه یعنی Conquest را هم میزدند. خب خبر خوب اینکه در Battlefield V، این بخش به مراتب بزرگتر و بهتر از قبل برخواهد گشت و نام آن هم Grand Operations خواهد بود. اینکه چرا دایس واژه عظیم را به ابتدای Operations اضافه کرده است، به این دلیل است که این استودیو در نسخه جدید بازی این حالت را در مقیاسی به مراتب بزرگتر ارائه خواهد کرد. البته منظور از این حرف، افزایش عجیب و غریب تعداد بازیکنان نیست و شاهد ۶۴ بازیکن در این بخش خواهیم بود ولی برای مثال، محیطهای مربوطه به مراتب بزرگتر خواهند بود و تجربه کلی بخش Grand Operations هم قرار است در طول چهار روز خیالی در بازی روایت شود. حال اگر در پایان روز سوم، جناحی که بتواند دو پیروزی کسب کند، برنده نبرد خواهد بود. ولی اگر نبرد در روز سوم بدون برتری طرفین به پایان برسد و همهچیز مساوی شود، کار به روز چهارم خواهد کشید که یک تجربه بینهایت جالب ارائه میکند. چرا که در این روز، خبری از ریسپاون شدن نیست و هر بازیکن، به معنی واقعی کلمه فقط یک بار شانس حضور در میدان را خواهد داشت و در صورتی که پس از مرگ توسط همتیمیهایش ریوایو نشود، کارش در بازی به پایان خواهد رسید و باید منتظر تلاش همتیمیهایش باشد.
اما یکی دیگر از اتفاقات بسیار مهمی که درباره Battlefield V رخ داده است، نبود پرمیوم پس برای بازی است؛ این بدین معنی است که شما، دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای دسترسی داشتن به محتویاتی مثل نقشهها نخواهید داشت و همه بازیکنانی که نسخه اصلی بازی را خریداری کنند، همه محتویات بعدی آن را هم به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. خب جدا از اینکه این کار حرکتی قابل تحسین از جانب الکترونیک آرتزی است که بارها به پولپرستی متهم شده است، دلیل دیگری هم دارد. بخش چندنفره بازی Battlefield V، قرار است شروعی مثل شروع واقعی جنگ جهانی دوم داشته باشد. بدین ترتیب که پس از انتشار بازی، شاهد نقشههایی در بخش چندنفره بازی خواهیم بود که به اوایل جنگ جهانی دوم مربوط هستند. ولی به مرور زمان، دایس قرار است نقشهها و سناریوهایی از مراحل بعدی این نبرد عظیم را به بازی کند و بدین ترتیب، مطمئن شود که بازی از حیث محتویات پس از انتشار هم کم و کسری ندارد و در طولانیمدت هم جذاب است. خب حال فرض کنید که بحث سیزن پس پیش میآمد و پس از انتشار این محتویات جدید، برخی کاربران به دلیل نداشتن سیزن پس شانس دسترسی به آنها را از دست میدادند. این کار بهنوعی به تجربه کلی بازی و ایدهای که دایس در سر دارد ضربه میزد. به همین دلیل هم حذف سیزن پس، اقدامی بسیار مثبت برای بازی است که باعث خواهد شد جامعه کاربران آن همواره متحد و یکپارچه باقی بمانند و از محتویاتی که دایس برای بازی در آینده برنامهریزی کرده است لذت ببرند.
با اینکه تمام اطلاعاتی که از بخش چندنفره بازی تا به اینجا ارائه کردیم جذاب بهنظر میرسند، اما همه ویژگیهای جدید نیستند و هنوز هم موارد جذاب دیگری وجود دارد. اگر نسخه قبلی یا کلا بازیهای قبلی بتلفیلد را تجربه کرده باشید، قطعا به این قضیه باور دارید که بازی کردن بازی در کنار افرادی که با آنها آشنا هستید و تیم هماهنگی تشکیل میدهید جذابتر است و باعث میشود لذت بیشتری از بازی کردن بخش چندنفره ببرید و اعصابتان هم از ناهماهنگی تیم به هم نریزد. خب Battlefield V قرار است شما را بیشتر به قرار گرفتن در اسکوادهای هماهنگتر تشویق کند و برای این منظور، جوایزی هم در نظر گرفته است؛ جوایزی که باعث خواهند شد بازیکنان قید انفرادی بازی کردن و اهمیت ندادن به تیم را بزنند. برای مثال اگر اسکواد شما به بهترین اسکواد بازی تبدیل شود، جوایزی در قالب یک سری تجهیزات واقعا قوی مثل تانکهای بسیار قدرتمند یا حتی موارد دیگر به دست خواهید آورد که میتوانید همراه با اسکوادتان از آنها استفاده کنید و قدرتتان را به رخ دیگران بکشید. البته علاوه بر جوایز تیمی، یک سری جوایز انفرادی هم در بازی وجود خواهند داشت و با عملکرد بهتر در بازی، میتوانید آنها را که شامل سلاح یا آیتمهای تزئینی میشوند، دریافت کنید.
بخش چندنفره Battlefield V، ویژگیهای جدید دیگری هم دارد که به صورت خلاصهوار به آنها اشاره میکنیم. یکی از موارد جذاب بازی، بهبود فیزیک تخریبپذیری آن است. به این صورت که اکثر ساختمانها و چیزهایی که در نقشه میبینید، قابل تخریب هستند و بازی از این حیث، حس و حالی شبیه به نسخه Bad Company 2 با آن فیزیک فوقالعاده خواهد داشت. اما شما در کنار داشتن قدرت تخریب که میتوان از آن در راستانی کشتن بازیکنان دیگر بهره برد، برای اولین بار در این مجموعه قدرت ساخت و ساز هم خواهید داشت. در طول بازی بازیکنان یک جعبه ابزار خواهند داشت که با استفاده از آن و خرج منابع، میتوانند یک سری مواضع دفاعی بسازند؛ مواضعی که از طریق آنها، قادر خواهید بود بهتر از نقطهای که در حالت Conquest تصرف کردهاید دفاع کنید یا حتی برای خودتان یک سنگر بسازید که بتوانید در پشت آن، امنیت بیشتری داشته باشید. تنوع بالای نقشهها، دسترسی داشتن به انواع و اقسام سلاح و تجهیزاتی مثل تانک و هواپیما از دوران جنگ جهانی دوم و همچنین حالتهای محبوب همیشگی سری بتلفیلد هم از دیگر ویژگیهای بخش چندنفره این بازی هستند که باعث میشوند این قسمت، پتانسیل بالایی برای ارائه یک تجربه بینهایت جذاب داشته باشد.
بتل رویال؛ شاید بله!
این روزها تب و تاب عجیبی در بین بازیها برای گنجاندن حالت بتل رویال آغاز شده است و این قضیه به حدی جدی است که حتی در یک سری سبکهای کاملا متفاوت هم شاهد استفاده از یک حالت بتل رویال هستیم. در حالی که وجود چنین حالتی در بازی Call of Duty: Black Ops 4 رسما توسط اکتیویژن تایید شد، دایس در رویداد رونمایی Battlefield V اشارهای به بودن حالت بتل رویال در بازی نکرد که شاید، برای برخی کاربران خبر خوبی هم باشد. ولی خب در جریان همین رویداد، گیماسپات شانس مصاحبه با سازندگان بازی را داشته است و آندریاس مورل، تهیهکننده بازی، در این مصاحبه احتمال وجود حالت بتل رویال در بازی را رد نکرده و حتی گفته که چنین حالتی، کاملا مناسب حال و هوای بازی Battlefield V خواهد بود:
نادیده گرفتن علاقهای که بازیکنا به حالت بتل رویال دارن، غیرممکن به نظر میرسه. به همین دلیل دایس هم طرفدار پر و پاقرص این حالته و جوانب استفاده از اون تو سری بتلفیلد رو هم بررسی کرده. از طرف دیگر ما تو بخش چندنفره بازی، یه تجربه سندباکس و وسیع رو ارائه میدیم و حتی چیزهایی مثل ماشینها رو هم از مدتها قبل تو بازی داریم که با این پتانسیلها، حالت بتل رویال رو میتونیم راحت پیاده کنیم و چنین حالتی، کاملا مناسب بازی خواهد بود.
البته با وجود صحبتهای تهیهکننده بازی، تا به این لحظه وجود حالت بتل رویال در بازی تایید نشده است ولی حتی اگر در زمان انتشار هم شاهد چنین حالتی نباشیم، بعید نیست که بعدا حالتی شبیه به بتل رویال به Battlefield V اضافه شود.
شخصیسازی؛ عمیقتر و کاملتر از همیشه
حال که به همه ویژگیهای جدید Battlefield V اشاره کردیم، بد نیست نگاهی هم به یکی دیگر از موارد جدید اضافهشده به این بازی یعنی قسمت Company داشته باشیم؛ قسمتی که به بازیکنان اجازه میدهد سربازهای خودشان را با تمام جزییاتی که دوست دارند بسازند و آنها را با جزییات کامل شخصیسازی کنند. برای مثال، در این قسمت میتوانید یک سرباز مدیک بسازید، ظاهر وی را به شکلی که دوست دارید تغییر بدهید و با آیتمهای تزئینی مختلف، کاراکتری خلق کنید که کاملا منحصربهفرد شما است و قرار نیست شبیه به سرباز هیچ بازیکن دیگری در بازی باشد. پس از آن میتوانید به مرور زمان با بازی کردن بازی، آیتمهای جدیدی برای شخصیتتان به دست بیاورید و مثلا سلاح وی را شخصیسازی کنید و تجهیزاتی را که همراه خودتان به میدان نبرد میبرید، به سلیقه خودتان انتخاب کنید. حتی اسلحههای بازی هم گزینههای شخصیسازی بیشتری نسبت به قبل ارائه میدهند و جدا از تغییراتی که میتوان در ظاهر آنها اعمال کرد، بازیکنان قادر خواهند بود قسمتهای مختلف اسلحه مثل دوربین یا سرنیزه را به سلیقه خودشان تغییر بدهند.
در کل بحث شخصیسازی در بازی به مراتب غنیتر از همیشه خواهد بود و این ویژگی بسیار مثبتی برای بازی Battlefield V است. البته اینجا، جایی است که بحث خریدهای درون برنامهای هم به بازی باز میشود. درست است که Battlefield V سیزن پس نخواهد داشت، اما کماکان در آن شاهد خریدهای درون برنامهای خواهیم بود که البته سازنده بازی در رویداد رونمایی از آن، تاکید کرد که این خریدها به هیچوجه قرار نیست در گیمپلی هم تاثیرگذار باشند و باعث برتری بازیکنی نسبت به بازیکن دیگر شوند. در واقع قرار نیست تجربه تلخ Star Wars Battlefront 2 برای بازیکنان و استودیو دایس دوباره تکرار شود و خریدهای درون برنامهای صرفا برای افرادی خواهند بود که حوصله بهدست آوردن آیتمهای تزئینی را از طریق بازی کردن ندارند.
بهبودهای گرافیک و گیمپلی
اما به عنوان آخرین بخش مطلب، بد نیست نگاهی هم به تغییراتی که دایس در گیمپلی و گرافیک بازی اعمال کرده است داشته باشیم. به جز پیشرفتها در زمینه فیزیک، هنوز اطلاعات فنی دقیقی از بازی ارائه نشده است که بتوانیم بهتر در مورد گرافیک صحبت کنیم. اما سازندگان Battlefield V، از قبل اعلام کرده بودند که بازی از نظر بصری خیرهکننده خواهد بود و خب این مساله دور از انتظار هم نیست. چرا که حتی اگر شما همین الان هم بازی Battlefield 1 را روی یک پلیاستیشن 4 یا ایکسباکس وان معمولی و روی یک تلویزیون 1080p ساده اجرا کنید، باز هم از جلوههای بصری بازی لذت خواهید برد و خب تصور کنید که این جلوهها، در نسخه جدید بهتر و زیباتر از قبل هم بشوند. این مساله بهوضوح در تریلر پخششده از بازی هم مشخص بود و جلوههای بصری نمایشدادهشده را که البته مربوط به نسخه ایکسباکس وان ایکس بوده و با موتور درون بازی هم خلق شده بودند فقط با واژه مسحورکننده میتوان توصیف کرد.
اما تغییرات در گیمپلی به مراتب وسیعتر است و اطلاعات بیشتری هم از آنها ارائه شده است. برای مثال، یکی از تغییراتی که در این نسخه شاهدش خواهیم بود، حذف ویژگی تغییرات تصادفی در مسیر حرکت گلوله است. طبق اطلاعات ارائهشده، چنین چیزی را در Battlefield V شاهد نخواهیم بود و گلولهها دقیقا به همان نقطههای شلیک خواهند شد که نشانگر اسلحه در بازی آن را نشان میدهد. راستش را بخواهید مشخص نیست که این ویژگی، اتفاق مثبتی در بازی باشد یا خیر و برای درک این موضوع باید تا زمان تجربه بازی صبر کنیم. با این حال دایس اعلام کرده که این مساله، باعث خواهد شد تا بازیکنان بتوانند با نشانهگیری درست در بازی دشمن را هدف قرار دهند و دیگر قرار نیست مثلا گلوله شما از مسیر اصلی منحرف شود و بهنوعی عنصر شانس هم در بازی دخیل باشد. تغییرات بعدی در زمینه گیمپلی، مربوط به نحوه حرکت شما در بازی میشوند. این مساله در بازی به شکل طبیعیتری پیادهسازی شده است و مثلا قادر خواهید بود خیلی سریع وارد حالت درازکش شوید و در این حالت به دشمنان شلیک کنید. حتی شما میتوانید زمانی که داخل ساختمانها هستید، در صورتی که متوجه خطر برخورد گلوله به ساختمان یا حتی برخورد یک تانک به آن شدید، با سرعت خودتان را از پنجره به بیرون پرتاب کنید که این کار ممکن است کمی سطح سلامتی شما را کاهش دهد ولی خب بهتر از مرگ کامل است!