اکانت آفلاین RESIDENT EVIL 2 Deluxe

✅ آپدیت ویندوز را غیر فعال کنید 
⭐آموزش برای ویندوز 10  کلیک کنید
✅ اگر روی سیستم خود برنامه استیم رو نصب کرده اید لازم است مجددا برنامه را در یک درایو دیگر نصب کنید
⭐ توضیحات بیشتر بعد از خرید ارائه میشود

ادامه مطلبShow less
103,000 تومان
(103,000 تومان 1)
امتیاز کابران: ثبت نظر/پرسش
دوست داشتن0
محصولات مرتبط
موردی یافت نشد
توضیحات

dent evil را می توان یکی از خاطره انگیز ترین و برترین فرانچایزهای صنعت بازی های ویدیویی نامید. هر چند این سری فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده و تفاوت نمرات و امتیازات بین بهترین و بدترین نسخه سری بسیار زیاد است، با این وجود این فرانچایز ساخته‌ی دست کپکام، از نسل پنجم تا امروز که در اواخر نسل هشتم به سر می بریم همراه بازیبازان بوده است. برای برخی از افراد، رزیدنت اویل به نوعی آغاز کننده دوران گیمینگ آنها محسوب می شود و به نوعی تا چشم باز کردند و کمی دنیارا شناختند، با این فرانچایز اشنا شدند. تاکنون هفت نسخه اصلی و شماره دار، به همراه چندین نسخه فرعی که تعداد آنها هم کم نبوده است از این فرانچایز منتشر شده است. آخرین نسخه از این سری، عنوان Resident evil 7 بود که هم نمرات خوب و قابل قبولی کسب کرد، و هم در زمینه فروش آبرومندانه ظاهر شد. حال پس از گذشت مدتی، دوباره به انتشار یک نسخه دیگر از این مجموعه خاطره انگیز نزدیک می شویم، یعنی نسخه کاملا بازسازی شده ی Resident evil 2. با پیش نمایش این عنوان مورد انتظار با گیمفا همراه باشید.

پس از فراز و نشیب های فراوان و در حالی که بسیاری از هواداران سری انتظار نسخه هشتم از سری رزیدنت اویل را داشتند، معرفی نسخه کامل باز سازی شده Resident evil 2 با واکنش های متفاوتی روبه رو شد. اکثریت بسیار از این معرفی خوشحال شده و به شدت از ساخت دوباره یا ریمیک نسخه دوم استقبال کردند، با این وجود یک گروه که اقلیت را تشکیل می دادند از این معرفی آنچنان خوشحال نشده و معتقد بودند کپکام می بایست در این بازه ی زمانی یک عنوان اصلی مانند Resident evil 8 را معرفی کند، نه اینکه یکی از عناوین قدیمی سری را ریمیک کند. با وجود تمام حرف و حدیث ها، اکنون کم و بیش یک ماه تا زمان انتشار بازی فاصله داریم. با گیمفا همراه باشید با پیش نمایش عنوان Resident evil 2

داستانی از جنس بقا و امید

اگر قبلا نسخه کلاسیک رزیدنت اویل ۲ را بازی کرده باشید، از بسیاری جزئیات داستانی بازی مطلع هستید. حتی اگر یک ثانیه هم موفق به تجربه بازی نشده اید، با توجه به رویداد های نسخه های بعدی، یک سری حقایق و موارد کاملا مشخص و واضح هستند. یکی از بدیهی ترین حقایق این است که فارغ از داستان، مشکلات و اتفاقاتی که برای شخصیت های بازی روی می دهد، تمامی شخصیت های اصلی در پایان بازی جان سالم به در می برند. همچنین سرنوشت آنتاگونیستی چون برکین هم کاملا مشخص است. با این حال بیایید نگاهی به داستان بازی بیاندازیم.

به نورپردازی دقت کنید، فوق العاده به نظر می رسد. وقتی اعلام شد این عنوان نسخه ریمیک و بازسازی شده نسخه دوم است، برخی ها از حیث گرافیک هنری نگرانی هایی داشتند و معتقد بودند احتمالا با یک گرافیک ضعیف یا در بهترین حالت متوسط طرف خواهیم بود. اما نمایش های بازی خلاف این امر را به همگان ثابت کرد.

داستان بازی در سپتامبر سال ۱۹۹۸ در شهر راکون سیتی (Raccoon city) جریان دارد. جایی که بسیاری از مردم شهر به T-Virus مبتلا شده اند. در این بین، Leon Scott Kennedy, که یک نیروی پلیس تازه کار است، در اولین روز کاری خود راهی اداره پلیس می شود تا بتواند چاره ای بیابد و از این شهر مخوف رهایی یابد. از طرف دیگر Claire Redfield, که یک دانشجوی جوان است نیز راهی اداره ی پلیس می شود تا هم از برادر خود Chris سر نخی پیدا کند و هم چاره ای بیاندیشد. پس از مدتی این دو برای یافتن دیگر بازماندگان و پیدا کردن راه خروج از یکدیگر جدا می شوند. و در ادامه Claire Redfield با دختر برکین مواجه می شود و از طرف دیگر Leon با Ada wong دیدار می کند. و بعد از این نقطه است که داستان بازی کاملا شکل گرفته و اتفاقات مختلف در آن اغاز می شود. برای افرادی چون کلر یا لیون هدف اصلی بقا و خروج از شهر است در حالی که برای فردی چون Ada, این هدف کاملا می تواند متفاوت باشد.

با این که بسیاری از جزئیات داستان و همچنین پایان بازی تا حد زیادی مشخص و واضح است، با این حال امیدوارم دیالوگ های بازی به بهترین شکل ممکن نوشته شده باشند. به خصوص در لحظات جذاب و حساس مانند رویارویی های مختلف Leon و Ada.


به نظر می رسد در این نسخه، دوباره طراحان خوش سلیقه کپکام دست بکار شده، و دست به خلق موجودات و هیولاهای بسیار جذابی از حیث ظاهری و احتمالا مبارزه و نبرد زده اند. طراحی چهره و جزئیات این موجود برای مثال یاداور بسیاری از عناوین ترسناک در نسل شش و هفت است. دورانی که عناوین ترسناک به لطف وجود فرانچایز های متعدد و همچین توجه ویژه سازندگان و ناشران و همچنین استفبال مخاطبان، دوران بسیار خوبی را سپری می کردند. بد نیست از Claire هم صحبت کنیم. به نظر می رسد بیچاره نفس های آخر خود را می کشد!!!

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که resident evil 2, یک عنوان ریمستر، بهبود یافته و یا چیز دیگر نیست. این بازی از صفر تا صد کاملا از نو و از پایه ساخته شده و تمامی جزئیات مربوط به طراحی دشمنان، کیفیت بافت ها، زاویه دوربین و تمام موارد ریز و درشت دیگر کاملا از نو طراحی شده اند. همین مسأله باعث شده انتظارات از این عنوان به خصوص از حیث گرافیک هنری و همچنین  گیم پلی به شدت بالا برود.

این مساله به نوبه ی خود بسیار مثبت و امیدوار کننده است که به جای یک عنوان ریمستر شده و بهبود یافته، کپکام آستین هارا بالا زده و این عنوان را کاملا از نو ساخته است. این مساله باعث می شود نه تنها گرافیک بازی بسیار مطلوب ظاهر شود، بلکه در موارد مختلف شاهد ویژگی‌های نسل هشتمی نیز باشیم. هر چند نمی توان همین الان عملکرد فنی و کیفی بازی را در بخش های مختلف کاملا تایید کرد و مطمئن بود هیچ مشکلی وجود ندارد، با این حال شواهد نشان دهنده این نکته هستند که پتانسیل کمی و کیفی بازی از نظر بصری در سطح بالایی قرار دارد.

Ada یکی از جذاب ترین، مهم ترین و البته مرموز ترین شخصیت های کل سری محسوب می شود. او را می توان خاکستری ترین شخصیت کل فرانچایز رزیدنت اویل هم نامید. کارهای ضد و نقیض و متفاوت او با هدف های گوناگون، باعث شده تشخیص هدف و نیت اصلی او همواره در هاله ای از ابهام قرار بگیرد. از یک طرف شاهد این بودیم که در چندین قسمت به شدت به پروتاگونیست های بازی کمک کرده و بعضا حتی جان آنها را نجات داده است، و از طرف دیگر در پایان نسخه چهارم شاهد کارهای متفاوت از Ada بودیم.

همانطور که می دانید Resident evil 2 از زاویه دوربین آشنا و همیشگی این سری (به جزء نسخه های اولیه و همچنین Resident evil 7) بهره می برد. زاویه دوربین سوم شخص. Kazunori Kadoi, کارگردان Resident evil 2 مهم ترین دلیل این تصمیم و انتخاب از سوی تیم سازنده را، نزدیکی بیشتر بازیبازان با شخصیت‌های قابل کنترل و همچنین درک بهتر و کامل تر از اتمسفر و گیم پلی دانست. هر چند تا حدودی انتخاب این زاویه دوربین برای این نسخه که شاهد شخصیت هایی چون Leon, Claire و Ada در آن هستیم کاملا طبیعی و قابل پیش بینی به نظر می رسید. با این حال قبل از انتشار تصاویر و گیم پلی هایی از بازی، برخی شایعات ضعیف و کمرنگی مبنی بر اول شخص بودن بازی به گوش می رسید که این شایعات به سرعت رد شدند.

باز هم کلر در چنگال هیولایی دیگر…کلا به نظر می رسد هیولاهای بازی علاقه خاصی به کلر داشته باشند!!! در اینجا هم شاهد یک طراحی فوق العاده دیگر از سوی طراحان هستیم. نکته بسیار مثبت و امیدوار کننده در بخش طراحی هیولاها و دشمنان بازی، کیفیت بالای آنها، و در عین حال توجه بسیار بالا به کوچک ترین و ریزترین جزئیات است.

برویم سراغ گیم پلی بازی… مهم ترین نکته ای که تیم سازنده به آن اشاره کرده اند این مساله بوده است که برخلاف نسخه های پنجم و ششم، شاهد یک عنوان اکشن با میزان زیادی گلوله و مهمات نخواهیم بود. بلکه این نسخه کاملا به ریشه های سری نزدیک شده و کاملا حالتی Survival Horror را داراست. این خبر برای آن دسته طرفدارانی که از نسخه های پنجم و ششم دل خوشی نداشته و خواستار عنوانی ترسناک تر و چالشی تر بوده اند، بسیار خبری خوشحال کننده است. البته این بدان معنی نیست که مهمات و تجهیزات در بازی کاملا نایاب هستند، بلکه بدین معناست که شما باید از مهمات و وسایل خود به بهترین و دقیق ترین نحو ممکن استفاده کنید تا به مشکل بر نخورید. اگر این مساله به درستی در بازی قرار گرفته باشد و تناسب عقلانی بین مهمات و تعداد و درجه سختی دشمنان وجود داشته باشد، می توان گفت گیم پلی Resident evil 2 می تواند بسیار لذت بخش باشد.

به جزئیات چهره دقت کنید، فوق العاده به نظر می رسد. اینطور که شواهد نشان می دهد کپکام تمامی تلاش و توان خود را به کار گرفته تا رزیدنت اویل ۲، باکیفیت ترین بازی سری تا بدین لحظه باشد. نورپردازی که قبلا در عکسی دیگر آز آن صحبت کردیم اینجا هم بسیار با کیفیت و واقعی به نظر می رسد. در کل گرافیک هنری بازی از حیث مواردی چون، نورپردازی، کیفیت بافت ها و جزئیات و ریزه کاری ها بسیار مطلوب به نظر می رسد. البته امیدوارم محصول نهایی هم همین کیفیت را دارا باشد.

موارد متعدد و مختلفی که اکثرا رگ و ریشه هایی از واقع گرایی در آنها وجود دارد نیز به بازی اضافه شده اند. برای مثال اگر هیولایی کلر یا لیون را در دستان خود بگیرد و در آستانه کشتن او باشد، شما با استفاده از چاقوی خود می توانید خود را از چنگال آن دشمن نجات دهید. اما نکته جالب این است که چاقو در سر یا هر جای بدن آنها باقی می ماند و شما باید به صورت دستی آن چاقو را بیرون بکشید تا دوباره از آن استفاده کنید. همچنین زاویه شلیک شما تاثیر مستقیمی بر آسیب وارده بر دشمنان می گذارد و اگر شما با استفاده از سلاحی خاص از زاویه مشخص قسمتی از بدن یک دشمن را هدف بگیرید، قسمتی که از بدن او کنده می شود کاملا بر خلاف جهت شلیک کنده می شود. این چنین المان های واقع گرایانه ای می تواند لذت بازی را بیش از پیش کند.

بنابر گفته کارگردان و دیگر عوامل سازنده Resident evil 2, از همان اوایل ساخت این نسخه، تصمیم بر این بوده تا این بازی کاملا از حالت اکشن-تیراندازی فاصله گرفته و کاملا در محدوده عنوانی Survival Horror قرار داشته باشد. تاثیر این تصمیم بسیار مهم را می توان در نورپرداری محیط ها، رنگ بندی اجسام، طراحی دشمنان و احتمال فراوان میزان مهمات در دسترس به وضوح مشاهده کرد.

در مورد میزان گیم پلی بازی اطلاعات دقیقی در دست نیست. بعضی شایعات حکایت از این دارند که کل بخش داستانی بازی چیزی نزدیک به هفت ساعت طول خواهد انجامید. از طرف دیگر برخی منابع و شایعات گرازش داده اند که حداقل ده ساعت برای اتمام Resident evil 2 زمان نیاز خواهید داشت. چیزی به انتشار بازی باقی نمانده است و به زودی مشخص می شود که این نسخه چند ساعت گیم پلی را دل خود جای داده است. اما با توجه به این نکته که در طول بازی حداقل در نقش سه شخصیت Leon, Ada و Claire بازی خواهیم کرد، بعید به نظر می رسد که مدت زمان گیم پلی بازی خیلی کم باشد. با این وجود احتمالا به لطف درجه های سختی متفاوت و محتویات جانبی،  Resident evil 2 ارزش تکرار نیز داشته باشد.

بانو Ada از زاویه ای دیگر. بد نیست به رابطه پر پیچ و خم و پر فراز نشیب Ada و Leon نیز اشاره ای بکنم. در طول نسخه های مختلف و در قسمت های متعدد شاهد رویارویی ها این دو شخصیت با یکدیگر بوده ایم. هر چند بیشتر اوقات با لحنی آمیخته با طعنه و حتی طنز با یکدیگر صحبت می کنند، اما به خوبی مشخص است رگه هایی از علاقه و عشق بین این دو شخصیت وجود دارد. البته می توان گفت مسائل کاری و موارد اینچنینی همواره باعث شده این دو در دو جبهه کاملا متفاوت و به نوعی در مقابل یکدیگر حضور داشته باشند. با این وجود همواره تقابل بین Leon و Ada و به خصوص دیالوگ های جذاب رد و بدل شده بین این دو همواره جذابیت بالایی در بخش داستانی نسخه های مختلف ایجاد کرده است.

در مورد گرافیک بازی باید بگویم به نظر می رسد با یک عنوان کاملا نسل هشتمی طرف هستیم. نورپردازی به شدت امیدوارکننده و جذاب به نظر می رسد. سایه زنی ها در حد مطلوبی هستند و اکثریت محیط های بازی بسیار با جزئیات و پیچیده کار شده اند. همچنین کیفیت تکسچرها نیز کاملا قابل قبول به نظر می رسد و بنابر آن چه در نمایش های بازی دیده ایم، گرافیک هنری بازی کیفیت بسیار خوبی دارد. همچنین طراحی هیولاها و موجودات مختلف بسیار با جزییات کار شده و تنوع آنها نیز بسیار بالاست. بسیاری از آیتم ها، موارد و دشمنان که در نسخه اصلی وجود داشتند، با گرافیکی کاملا نو و واقع گرایانه با حفظ DNA اصلی خود در این نسخه نیز حضور دارند.

صحنه ای از بازی که به احتمال فراوان در فاضلاب های زیر زمینی راکون سیتی جریان داد. اینجا نیز شاهد یک هیولای جدید و متفاوت هستیم. به نظر می رسد تنوع و گستردگی دشمنان و هیولاهای بازی بسیار بالا باشد. در همین چند عکسی که در همین مقاله استفاده شده اند سه چهار نوع دشمن متفاوت را می توان دید. البته امیدوارم همچنان سوپرایزهای بیشتری در راه باشد.

در بین موارد گرافیکی مختلف، برخی ویژگی‌ها بسیار جذاب و چشم نواز به نظر می رسند. برای مثال افکت آتش هنگام تیراندازی، و یا در حالت عادی، و همچنین طراحی محیط ها و اتمسفر کلی بازی به شدت زیبا و تاثیر گذار است. اکثریت محیط ها و مراحل بازی کاملا حالتی تاریک و سیاه داشته و از اتمسفری بسیار سنگین و ترسناک برخوردارند. طراحی هنری شعله های آتش که در چند صحنه مختلف شاهد آن بوده ایم واقعا خیره کننده است و خود را فراتر از انتظارات نشان داده است. صادقانه بگویم در بسیاری از موارد از کپکام انتظار همچین کیفیت مطلوبی نداشتم، به خصوص اینکه این نسخه، یک نسخه جدید محسوب نمی شود و احتمالا تیم اصلی کپکام مشغول توسعه نسخه هشتم از سری است.

کلر در آتش!!! طراحی و کیفیت شعله های آتش واقعا خیره کننده است.

در بخش صداگذاری هم بر اساس آن چه مشخص شده است، تمامی صداپیشگان اصلی شخصیت ها در این نسخه هم حضور دارند. هم در نسخه انگلیسی، هم در نسخه ژاپنی. همچنین بر اساس گزارشات افرادی که به صورت پراکنده موفق به تحربه بازی شده اند. صداگذاری سلاح ها، اجسام و حرکات مختلف کاملا از نو ساخته و پرداخته شده و به نظر می رسد کپکام در این بخش نیز توجه و وقت زیادی را صرف کرده است. در واقع به صورت کلی و با وجود برخی تفکرات و انتظارات مبنی بر این که کپکام ممکن است این بازسازی کامل را فدای توسعه رزیدنت اویل هشت کند، به نظر می رسد اصلا و ابدا این اتفاق نیافتاده و روند توسعه و ساخت این عنوان در بخش های مختلف کاملا درست و موفق پیش رفته است.

سلام آبجی!!!

طراحی محیط های بازی تاریک تر و مخوف تر از همیشه به نظر می رسد. اگر نگاهی به عکس ها و گیم پلی ها منتشر شده نیز بیاندازید به نقش پررنگ رنگ سیاه و تم تاریک در تک تک محیط های بازی پی خواهید برد. در واقع نور در این نسخه بسیار کمتر از دیگر نسخه ها وجود دارد و به نظر می رسد در طول بازی و در مکان های مختلف، از پمپ بنزین و فاضلاب های زیر زمینی گرفته تا اداره پلیس، باید همواره نیم نگاهی به قسمت های تاریک محیط داشته باشید و در عین حال خود را آماده هر اتفاقی بکنید.

بیایید نگاهی کلی به گیم پلی بازی نیز بیاندازیم. این عکس مربوط به گیم پلی بازی است و یک عکس سینمایی نیست. اولین نکته که به شدت جلب توجه می کند، افکت بسیار خوب آتش سلاح است که به نظرم خیلی خوب کار شده و المان های واقع گرایی به خوبی در آن به کار رفته. اگر نیم نگاهی به سایه زنی های اجسام مختلف بیاندازید به وضوح می توانید ببینید که لااقل در این صحنه، یا سایه زنی هایی تیز و غیرواقعی و نچسب طرف نیستیم. زاویه دوربین سوم شخص بازی نیز به نظر کاملا مناسب و به جا طراحی شده و فاصله مناسبی با شخصیت تحت کنترل توسط مخاطب دارد. البته بدیهی است برای نتیجه گیری قطعی در مورد موارد فوق تا زمان انتشار می بایست صبر کرد.

تصویری دیگر از طراحی های تاریک و مخوف بازی. اتمسفر مکان ها و مناطق مختلف به شدت سنگین و دلهره آور به چشم می آیند. ترکیب این محیط های تاریک و مخوف با هیولاهای مختلف و ترسناک می تواند لحظات جذاب و البته دلهره آوری را برای مخاطبان و علاقه مندان این سری فراهم کند.

موفقیت احتمالی Resident evil 2 در زمینه فروش و همچنین نمرات، می تواند تا حد قابل توجهی بر موفقیت نسخه هشتم رزیدنت اویل نیز تاثیر گذار باشد. به خصوص بازخورد های احتمالی از این بازی احتمالا در نسخه هشتم مورد استفاده قرار بگیرند. آمار پیش فروش این بازی بنابر گفته تنی چند از مدیران و طراحان کپکام بهتر از انتظارات بوده است و این مسأله، می تواند حتی زمینه ساز نسخه ریمیک رزیدنت اویل ۳ نیز بشود.

سخن پایانی:

با وجود تمام پستی و بلندی هایی که این سری به خود دیده است، به نظر می رسد دوباره Resident evil در مسیر درست و مناسب خود قرار گرفته است. عملکرد موفق Resident evil 7 و همچنین انتظارات جهانی سطح بالا از Resident evil 2 و آمار پیش فروش قابل قبول این نسخه، نشان می دهد این فرانچایز دوباره می خواهد به اوج برگردد. شاید بتوان این جمله را به شکلی دیگر نیز مطرح کرد. با عرضه موفق رزیدنت اویل هفت و مانستر هانتر و تا چندی دیگر با موفقیت احتمالی رزیدنت اویل دو، کپکام می خواهد کاملا به اوج باز گردد…

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
STEAMGIFT
نظر/پرسش(0)

تنظیمات

پیگیری سفارش

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم