بازی Far Cry Primal در سبک اکشن میباشد که در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی مطرح Ubisoft ساخته و برای پلتفرم های PC عرضه شده است. بازی توسط استدیو بازی سازی Ubisoft Montréal ساخته و نیز استدیوهای Ubisoft Toronto ،Ubisoft Shanghai و Ubisoft Kiev در ساخت بازی نقش داشته اند. این نسخه از این بازی محبوب شما را به عصر حجر خواهد برد و گویا باید با ماموتها یا گربههای دندان شمشیری مبارزه کنید! در بازی شما در نقش فردی به نام TAKKAR یک شکارچی حرفهای و آخرین شکارچی از گروه خود میباشد قرار خواهید گرفت. او به جایی میرود که هدف اصلی تمامی افراد زنده ماندن در برابر دنیای که انسانها هم شکار میکنند هم شکار میشوند میباشد. بازیکن با گروهی که اولین کسانی هستند که میخواهند به بیابان بروند و آنجا را تحت کنترل خود قرار بدهند وارد بازی خواهد شد ولی مشکلی که دارند این است که خود آنها شکاری برای جانوران بزرگتر خواهند بود. البته شما تنها با حیوانات نمیجنگید بلکه گاهی برای تصرف سرزمین Oros باید با دیگر انسانها هم مبارزه کنید! شما در بازی میتوانید به استفاده از استخوانهای حیوانات مرده برای خود سلاحهای تزئینی درست کنید و یا با آنها ابزاریهای مفیدی برای شکار بسازید.
در بازی Far Cry Primal شاهد هیچگونه بخش چند نفرهای نخواهیم بود و بازی به طور کامل متکی به بخش تکنفره و یک خط داستانی غنی است. Primal از ساخته مشهور Mel Gibson؛ یعنی فیلم Apocalypto نیز الهام فراوانی گرفته است و اولین تصاویر منتشر شده از بازی، یادآور سکانسهای مهیج این فیلم است. وقایع بازی در فلات وحشی و بکر “Oros” رخ میدهد؛ جایی که بازیبازان در نقش شخصیتی به نام “Takkar” بازی را به پیش خواهند برد. Takkar آخرین شکارچی بازمانده از گروه خود میباشد؛ وی باید به تنهایی با جهان خشن پیرامون خود مقابله کند و برای بقا مجبور خواهد بود که با پستانداران اولیه باستانی نظیر ماموتهای غولآسا، ببرهای وحشی دندان شمشیری و همچنین شکارچیان گروههای رقیب و سایر تهدیدها، روبرو شود. Takkar درصدد است که قبیله مفقود شده خود را بازیابد و عهد برادری را از نو ببندد. از آنجا که Far Cry: Primal در دنیای عصر حجری و مانند شمارههای پیشین خود، در محیطهایی بیانتها و بسیار وسیع جریان دارد؛ پس باید در بازی منتظر غافلگیریهای فراوانی از سوی Ubisoft Montréal باشیم. اما یک چیز از همین الآن مشخص است: در Primal طبیعت حکم میکند، حرف اول و آخر را طبیعت میزند و بقا رنگ و بوی دیگری دارد. شکارچی، شکار میشود و طعمه خود شما هستید!. در Primal محیطها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. بر گیمپلی بازی نیز، المانهای “باستانی” حاکم هستند و بازیباز را درست همانند انسانهای نخستین به چالش میکشد. شبهنگام، استفاده از آتش برای دور کردن حیوانات درنده بسیار کاربردی است؛ همچنین Takkar باید خود را با ساخت سلاحهای کشنده بوسیله استخوانهای موجوداتی که مغلوب ساخته و آیتمهایی که جمعآوری کرده است، تجهیز کند.